poniedziałek, 13 lipca 2015

Termometr na ciepłe i zimne dni

Brrrr... Wy też nie lubicie zimna? Jest połowa lipca, a na dworze średnio przyjemnie - wieje, siąpie...
Ja jestem ewidentnie ciepłolubna. 

W ramach zajęć o pogodzie i odczytywaniu temperatury zbudowałam kiedyś dla swoich podopiecznych termometr.
Wykonanie dość prowizoryczne, ale działa.

Potrzeba: kawałek kartonu, czerwony i niebieski papier, nożyk do tektury, klej lub taśma.

Na jednym zdjęciu widać na czym bajer polega: wycięłam w tekturze okienko na "rtęć", skleiłam dwa paski - jeden niebieski, drugi czerwony. Zamontowałam z tyłu taki jakby tunel, żeby tę "rtęć" tam umiejscowić. Pasek skali jest ruchomy, można za niego ciągnąć od góry albo od dołu.

Zadaniem dzieci było ustawianie "zimnej" i "ciepłej" temperatury, w następnej kolejności poznaliśmy pojęcie Celsiusza.

A Wam i sobie życzę temperatury jak na przedostatnim zdjęciu ;)

A.K-K





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz