piątek, 17 lipca 2015

Liczenie co 10, co 5, co 2

Sporo u mojej pierwszoklasistki było zadań matematycznych, gdzie trzeba znaleźć "szyfr".
Chodzi o przeliczanie po 2,5,10...









Znalazłam, na ostatnio mojej ulubionej stronie, ciekawy pomysł na wprowadzenie u dziecka tego typu przeliczeń.



Tu liczenie dziesiątkami i układanie węża. Okazało się, że mój 4latek też rozwiązał to zadanie bez najmniejszego problemu!











Planuję dorobić potem do węża np. łatki-ciapki z liczbami zawierającymi się w konkretnej dziesiątce do dopasowywania.

Naturalnym sposobem liczenia przez dzieci jest liczenie na palcach.
Od małego uczymy dzieci, by pokazywały na dłoni, ile mają lat.
A potem.....a potem często ganimy, że nie liczą JUŻ w pamięci tylko wciąż na palcach..

To naturalna kolej rzeczy i lepiej żeby dziecko liczyło na palcach niż w ogóle. Tu ciekawa pomoc do liczenia piątkami. 





Jak nam się skończy setka - łatwo ciągnąć zabawę dalej - pokazałam to na ostatnim zdjęciu, dokładając kartę z "1" do karty "10". Tym sposobem pociągnęłyśmy liczenie do 500 - dalej A. się nie chciało ;)




I na końcu - najtrudniejsze, liczenie co 2.









Ćwiczenie dodawania i cierpliwości ;)

źródło: twinkl.co.uk


liczenie co 2
liczenie co 2
liczenie co 10
liczenie co 5

A.K-K

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz