wtorek, 28 lipca 2015

Gra Supermarket

Dziś pomysł na grę planszową poszerzającą słownictwo czynne i bierne: owoce/warzywa i kolory.
Instrukcja:
GRA DYDAKTYCZNA PT. „SUPERMARKET”
Wiek graczy: 3-10lat
Liczba graczy: 1-4, w grę można grać również w pojedynkę
Zawartość gry:
plansza
4 pionki
instrukcja
8 kart z koszykami i listą zakupową
50 żetonów z kolorowymi owocami i warzywami
8 żetonów z zadaniami dodatkowymi
kostka




Cel gry:
poszerzanie słownika czynnego i biernego gracza - leksyka
poznanie/utrwalenie nazw owoców/warzyw oraz kolorów
Wprowadzenie:
Dzieci wybrały się na zakupy do supermarketu. Jakie wspaniale owoce i warzywa można tam kupić! Mama dała dzieciom listy z zakupami do zrobienia. Pomóżcie kupić im wszystko, o co prosiła mama.
Rozpoczęcie rozgrywki:
Rozłóżcie planszę na stole, rozdajcie każdemu graczowi po jednym koszyku z listą zakupów. Rozłóżcie żetony z owocami i warzywami oraz żetony z zadaniami dodatkowymi dowolnie na polach planszy. Postawcie pionki graczy na polu START.
Grę rozpoczyna dziecko, które jadło tego dnia jabłko/banana/etc. Pozostałe osoby dołączają do gry zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pionki poruszają się po planszy w dowolnych kierunkach, zgodnie z ilością oczek wyrzuconych na kostce.
Zadaniem dziecka jest wypełnienie swoich wózków zakupami zgodnie z listą zakupową.
Każdy gracz ma do zebrania 5 żetonów „zakupów”. W momencie stanięcia na polu z żetonem pasującym do listy zakupowej, zadaniem dziecka jest wypowiedzenie nazwy owocu/warzywa wraz z nazwą koloru, np. czerwone jabłko, brązowy ziemniak, zielona gruszka etc. Gracz zabiera wtedy żeton z planszy i umieszcza w swoim koszyku.
Jeśli dziecko stanie na polu z żetonem, który nie pasuje do koszyka, pozostawia żeton na miejscu.


Po drodze dzieci spotykają różne niespodzianki. Każda z nich może ułatwić bądź utrudnić wykonanie zadania.
Znaczenie symboli:
portfel/portmonetka – przez nieuwagę zapomniałaś/łeś portfela z domu – musisz po niego wrócić, przenosisz się na pole START
kod kreskowy – szukany produkt nie ma kodu kreskowego, jego znalezienie zajmuje ci sporo czasu – czekasz jedną kolejkę
promocja – w sklepie jest promocja na dany produkt, gracz wybiera sobie z planszy jeden brakujący produkt z listy zakupowej
bon zakupowy – wygrałeś w loterii sklepowej bon zakupy, masz dodatkowy rzut kostką
Wygrywa ten, kto zbierze wszystkie zakupy z listy pierwszy.
Miłej zabawy!

Pomysł i wykonanie Smartmama, rysunki: wózek i plansza ja, owoce i warzywa - Agnieszka Narejko - dziękuję
Plansza na teczce z gumką a4.
Można korzystać z podaniem źródła. Drukuj i laminuj - będzie trwałe





A.K-K

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz