czwartek, 16 lipca 2015

Szorstkie tabliczki

Ostatnio moja wyprawa do Ikea zaowocowała zakupieniem kompletów podkładek pod kubki po 1zł/ 10szt....bo miały motyw świąteczny ;)

Mnie motyw nie przeszkadza, a wymyśliłam sobie kilka zastosowań do tych podkładek.
Pierwsza z nich - to pomoc czysto montesoriańska z lekką modyfikacją ;)





W markecie budowlanym kupiłam papiery ścierne o 5 stopniach grubości. Odrysowałam kółka podkładek na papierze, wycięłam i przykleiłam klejem CR, żeby dobrze trzymało.
Każde kółko jest zrobione podwójnie, co fajnie zgrało się z podkładkami ikeowskimi - tam w komplecie są po dwie podkładki takie same. Mamy zatem kontrolę błędu, bo na takich samych papierach z tyłu jest taki sam obrazek .



Zadania dla dziecka:
-dotykanie kółek i określanie stopnia ich szorstkości - nauka stopniowania dość trudnego przymiotnika "szorstki"
-układanie od najgładszego do najbardziej szorstkiego
-dopasowywanie kółek z odkrytymi oczami w pary
-dopasowywanie kółek z zakrytymi oczami w pary
-określanie, które kółko w parze jest mniej szorstkie (ćwiczenie z zamkniętymi oczami)
-chodzenie po kółkach







Uff, to był trudny słownikowo post ;)

A.K-K

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz