wtorek, 14 kwietnia 2020

15.04 - Wiosenne porządki - przecinek, dźwięczność wyrazów i mnożenie.

Witajcie Kochani po świętach!
Jak Wam minął ten czas?





Pora wracać do nauki.

Na początek rozgrzewka :) Woreczki możecie zastąpić maskotką, torebką z ryżem, skarpetką wypełnioną np. ryżem :)

woreczki




Zaczynamy lekcje:




Zadanie 1.
Otwórz podręcznik na stronie 51 i zapoznaj się z tekstem "Szafka skarbów".

Szafka skarbów

Odpowiedz ustnie na pytania:
- Co znaczy słowo "flejtuch"?
- Znajdź fragment mówiący o tym, co Dawid znalazł w swojej szafce szkolnej....
- Czy rzeczy znalezione w szafce powinny tam być? Dlaczego?
- Czy pomysł Dawida o zbudowaniu "stwora" ze znalezionych śmieci był ciekawy?

Zadanie do wykonania: Udaj się do swojego pokoju lub swojego miejsca w domu, znajdź swoją szafkę, pudełko, które wymaga posprzątania, posegregowania i po zakończeniu lekcji posprzątaj w tym miejscu!!!
Pamiętaj, żeby zajrzeć do plecaka - czy nie ma tam starych kanapek i śmieci do wyrzucenia?

Zadanie 2.
Obejrzyj uważnie film, zapamiętaj z niego jak najwięcej.

film o przecinku cz. 1

film o przecinku cz.2





Wyliczenia rzeczowników:


Wyliczenia czasowników:


Kiedy jeszcze stawiamy przecinek?



Niektóre przykłady:

Otwórz podręcznik na stronie 45:
kiedy stawiamy przecinek

Wykonaj jeszcze raz ustnie ćwiczenie 2 ze strony 45.

Przepisz notatkę do zeszytu:


Zadania do wykonania pisemnie:

Ćwiczenie 1


Przepisz poprawnie podane zdania do zeszytu. Oddziel wyrazy i wstaw znaki interpunkcyjne. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdań!
kotymająbursztynowezielonelubniebieskieoczy
lisyżywiąsiędrobnymigryzoniamiptakamiżabamiowadamipadlinąorazowocamileśnymi
wydrymajągęstąlśniącąprzylegającądociałasierść

Ćwiczenie 2
Przepisz podane zdania do zeszytu, uzupełniając je w odpowiednich miejscach przecinkami - zastąp słowa "przecinkiem".
  1. Na stole i na krzesłach i na półkach i na podłodze rozciągała się pajęczyna.
  2. Będę pisała wiersze albo pamiętniki albo opowiadania.
  3. Nie posprzątałeś ani ołówka ani zeszytu ani nawet brudnopisu.
  4. W kolejce czekały całe stosy papierów oraz dokumentów oraz zdjęć do posegregowania.

Ćwiczenie 3 
Wydrukuj przesłaną kartę pracy ze słowami, przed którymi stawiamy ",". Wykonaj ją i powieś w domu na swojej tablicy w ramach nauki i utrwalenia.

Jeśli nie masz drukarki, zrób plakat, przepisując te słowa, przed którymi stawiamy "," z karty pracy i również powieś w widocznym miejscu.

Ćwiczenie 4
Wykonaj zadanie 1 ze strony 62 w ćwiczeniach. 

Zadanie dla chętnych:

Dodatkowa karta pracy - "wstaw przecinek" - na mailu u rodziców :)


Matematyka:

Rozwiążmy zadania wspólnie, następnie wykonaj je samodzielnie w ćwiczeniach raz jeszcze.


Wykonaj zadania ze stron 18-19-20-21 z ćwiczeń samodzielnie.




Muzyka:
Poznaj  dźwięki niskie i wysokie :)
Wykonuj zadania zgodnie z tym, co mówi nauczyciel na filmie :)


Chętnie obejrzę filmy z Waszej lekcji muzyki :)


Czytanie:
Minimum 20 min - ale wolałabym jak najdłużej....

Jutro będziemy omawiać zdalnie "Kubusia Puchatka". Przypomnij sobie lekturę!


Czekam na Wasze zadania na mailu lub messengerze :) 

A.K-K

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów uczęszczających oraz innych chętnych:

1. ciecz newtonowska

2. plastelinowy labirynt

3. życzenia

4. opis postaci od 2.5 minuty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz