W Szkole, w której od niedawna pracuję, już kolejny rok z rzędu był obchodzony Światowy Tydzień Świadomości Dysleksji.
W związku z tym pokusiłam się o poprowadzenie warsztatów z Rodzicami o sztuce konstruowania gier planszowych.
Oto konspekt tego spotkania:
CELE WARSZTATÓW:
1. Zapoznanie z rolą gier planszowych w rozwoju dziecka
2. Uświadomienie Rodzicom funkcji spełnianych przez gry planszowe.
3. Zapoznanie z metodą tworzenia swoich własnych gier planszowych.
4. Integracja Rodziców i Dzieci podczas wspólnego tworzenia gry planszowej.
RAMOWY PLAN WARSZTATÓW:
1. Omówienie funkcji, jakie spełniają gry planszowe (kształcąca, poznawcza, motywacyjna, integracyjna, wychowawcza, projekcyjna, terapeutyczna).
2. Oglądanie przyniesionych gier planszowych – omówienie ich walorów edukacyjnych.
3. Zapoznanie z metodą tworzenia swoich własnych gier planszowych. (gra ściganka, odmierzanie pól, układanie wspólnej historii, rola kostki, tworzenie pionków)
4. Wspólne tworzenie gier planszowych na wielkich arkuszach papieru – praca Rodziców z Dziećmi.
5. Wspólne granie w wymyślone gry.
Uwierzcie, że zabawa była przednia - nie wiem, kto bardziej się wczuł - Rodzice czy Dzieci - ale na pewno ani jednym, ani drugim nie chciało się wracać do domu.
Następnego dnia, również w grupie zerówkowej stworzyliśmy naszą wspólną grę, która towarzyszyła nam przez cały tydzień. Każdy, w dowolnej chwili czasu wolnego mógł po nią sięgnąć i zagrać.
Poprosiłyśmy tez Dzieci, żeby przyniosły z domu swoje ulubione gry i spędziliśmy przemiły dzień na wspólnych rozgrywkach.
Oto nasze efekty:
Polecana literatura:
„Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier” Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz