wtorek, 3 listopada 2015

Tydzień Świadomości Dysleksji


W Szkole, w której od niedawna pracuję, już kolejny rok z rzędu był obchodzony Światowy Tydzień Świadomości Dysleksji.

W związku z tym pokusiłam się o poprowadzenie warsztatów z Rodzicami o sztuce konstruowania gier planszowych.


Oto konspekt tego spotkania:


CELE WARSZTATÓW:

1. Zapoznanie z rolą gier planszowych w rozwoju dziecka
2. Uświadomienie Rodzicom funkcji spełnianych przez gry planszowe.
3. Zapoznanie z metodą tworzenia swoich własnych gier planszowych.
4. Integracja Rodziców i Dzieci podczas wspólnego tworzenia gry planszowej.


RAMOWY PLAN WARSZTATÓW:


1. Omówienie funkcji, jakie spełniają gry planszowe (kształcąca, poznawcza, motywacyjna, integracyjna, wychowawcza, projekcyjna, terapeutyczna).
2. Oglądanie przyniesionych gier planszowych – omówienie ich walorów edukacyjnych.
3. Zapoznanie z metodą tworzenia swoich własnych gier planszowych. (gra ściganka, odmierzanie pól, układanie wspólnej historii, rola kostki, tworzenie pionków)
4. Wspólne tworzenie gier planszowych na wielkich arkuszach papieru – praca Rodziców z Dziećmi.
5. Wspólne granie w wymyślone gry.

Uwierzcie, że zabawa była przednia - nie wiem, kto bardziej się wczuł - Rodzice czy Dzieci - ale na pewno ani jednym, ani drugim nie chciało się wracać do domu.

Następnego dnia, również w grupie zerówkowej stworzyliśmy naszą wspólną grę, która towarzyszyła nam przez cały tydzień. Każdy, w dowolnej chwili czasu wolnego mógł po nią sięgnąć i zagrać.


Poprosiłyśmy tez Dzieci, żeby przyniosły z domu swoje ulubione gry i spędziliśmy przemiły dzień na wspólnych rozgrywkach.


Oto nasze efekty:






Polecana literatura:

„Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier” Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz